Min helg i stallet :)

Hallåå!!

Jag är jätteledsen för dålig uppdatering men jag har
verkligen inte haft tid!

Igår var jag och Sandra i stallet. Vi kom dit vid typ, tolv.
Då städade vi och målade om storhäst sadelkammaren.
Eller, vi skurade väggarna och tränshängarna målade vi
om från rödplastade och rostiga till gråa. :D Det blev
skitsnyggt!!!!!!!! :O :D Tindra hjälpte oxo till. Sen
fick vi rida som tack för hjälpen. Vi fick rida tre hästar
var!! :O Först så red jag Yoshi och Sandra Musse.
Det gick väl lite sådär, för Yoshi är så jävla skumpig!
Och Sandra ramlade av igen... :P Menmen. Sen körde
vi ett snabbt byte till Pontus (Sandra), Coco (jag) och
La Kim (Tindra). Då red vi ut i skogen. :) Det gick rätt så
bra! :) Fast Coco var otroligt pigg. Sedan red vi tillbaka
och då så gjorde vi lite grejjs i stallet, innan vi red en sista
gång för dagen. Då red jag Macarena, Sandra red Kyra och
Tindra red Paris. Då red vi samma runda som med Pontus,
Coco och La Kim, fast bakvänd. Det gick oxå bra. Mackan var
lite tittig, fast det är hon ju alltid. Men i det hela tyckte jag
att hon skötte sig rätt bra! Sen när vi kom tillbaka till stallet,
var klockan åtta... :S Så då skyndade vi oss hem till Sandra
(inte Tindra..)och åt middag. Sedan bytte vi om och fixade
mysigt och satte på, Eva och Adam. Den var faktiskt rätt
bra!!! Jaja. Sen pratade vi lite, och läste ock så, och sen
somnade vi.

Idag vaknade vi runt halv tio. Jag vaknade före Sandra
så jag läste en bok (Liv och Lovisa) tills Sandra vaknade,
typ tio minuter senare. Då kollade vi lite på tv och datorn
och bloggar och så. Se åt vi frukost och sen gick vi ill stallet.
Då hjälpte vi till lite och sen red vi gen :) Jag red Gallia. :S
Oroade mig helt 7kt innan jag kom upp, så jäkla hög! För en
gångs skull kände jag mig kort. Men sen när jag kom upp,
kändes det bra på nåt sätt. Som om jag hade ridit henne
tusen gånger. Så vi red två varv runt galopp, sen red vi på banan.
När man väl fick igång henne, kändes hon verkligen bra, hon var
riktigt fin att rida! Jag gillar henne verkligen, faktiskt. När jag har
sett henne i ridhuset har hon varit alldeles hoppig och stirrig,
trodde hon skulle vara det nu oxo. Sitsen var inte den bästa, men
jag fokuserade på henne, på att lära känna henne lite bättre.
Hon var en riktigt rolig häst att rida. Men sen hade vi en
halvtimma på oss att äta lunch, varav tio gick åt att kolla
in den nya ponnyn som kom med Röding. Sen gick vi snabbt
ner till PrisXtra, där vi väntade ytterligare tio minuter på att någon
skulle komma och hjälpa oss. Men eftersom ingen kom köpte vi
vitlöksbaugetter och en festis. Yummie!!!! Not -.- Jo men inte när
man vill ha riktig mat. Men sen red vi iaf igen, då red jag Barris. Det
gick väl sådär, han är så pigg och så, men helt ok tyckte jag väl. Men sen
hjälpte vi till lite mera i stallet och så. Sen åkte vi hem.

Så nu är jag hemma! Hem, ljuva hem, Borta bra men hemma bäst,
och allt vi nu säger! <33 Så jag sitter här och la tid på att skriva ett
långt inlägg om helgen.

Nu vet jag inte vad som hände med min nya header.... :P :S Menmen.
Den var ändå bara tillfällig. Men snygg varen!

Imorgon ska jag iaf träffa Ella, Sara och Felicia. Ska bli kul,
men det tar vi imorn. Puss och natti!! Emma♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0